Maori - Reisverslag uit Punaruku Island, Nieuw Zeeland van Paul Gulikers - WaarBenJij.nu Maori - Reisverslag uit Punaruku Island, Nieuw Zeeland van Paul Gulikers - WaarBenJij.nu

Maori

Blijf op de hoogte en volg Paul

03 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Punaruku Island

Kia Ora ( betekend Welkom of hallo )
Fysio Iris ( de i van Wapi ) wist mij te vertellen dat ik niet goed liep. Dat werd al in Singapore geconstateerd en ik kreeg dan ook, beroepsfanaat als ze is, diverse oefeningen voor geschreven die ik iedere dag 10 keer achter elkaar moest doen en dat 3 keer per dag. Nu heb ik iedere dag 3 man die mij in de gaten houden en constant lopen te mouwen : " heb je je oefeningen al gedaan ? " . Zo jammerrrrrrrr , zo'n vakantie had zo leuk kunnen zijn. Bij iedere camping heb je n hele grote keuken met diverse kookplateau's, grote koelkasten, waterkokers en alles wat je zoal nodig hebt om n complete maaltijd klaar te maken, wat dan ook door tientallen andere campinggasten gedaan wordt en het dus heel gezellig is in zo'n keuken,ook omdat er tafels en stoelen staan waar gegeten wordt door hele gezinnen, er wordt ook afgewassen en tv gekeken, dus n gezellige drukte. Heel apart. De hele nacht regen was ook heel apart, vandaar dat het hier zo groen is overal. Na de mooie omgeving van Blue Lake op naar Rotorua, een authentiek Maori dorp. Met daarbij veel thermische activiteit, warm watergeisers, borrelende modderpoelen en dus veel stanklucht van zwavel oftewel rotte eieren, jesus. ( maarja die kan er ook niks aan doen).
Tewakarewarewatangaoteopetauaawahiao, probeer dat maar eens uit te spreken, je breekt je tong maar het is wel de naam van het Maori dorp. Dan is Acht toch makkelijker maar daar hebben ze geen natuurlijke thermaalbaden met water van 60 graden en meer. Dat dan weer niet.
Als er dan ook nog Maori krijgers met hun vrouwen een aantal dansen en liederen ten gehoren brengen, met ogen die wagenwijd open gaan en met een tong van een meter die bijna op hun borst hangt, ga dan maar aan de kant , indrukwekkend ( en alsmaar die rotte eierenlucht, ik heb weleens frissere lucht geroken ........ maar dan toch niet hier.
Links rijden gaat steeds beter, als de rest van het verkeer maar op tijd op de rem gaat staan is er niets aan de hand.
Leuke camping aan Lake Rotorua, Willen ( de W van Wapi) kookt chili concarne, nou dan weet je het wel. Vanavond repetitie van de blazerssectie van Die Tamboerijnen van Die Stad Eindhoven, met n paar stagiaires uit Nuenen.

  • 03 Januari 2016 - 09:07

    Lambert Verhoeven:

    Kia Ora ken ik niet, misschien een zus van Rita?! Dat van die lucht herken ik wel. Was het niet Jules de Corte die ooit opmerkte: 'Dag dames', toen hij langs de viskraam liep? Acht is inderdaad wat makkelijker, dit in tegenstelling tot Nijnsel. Als ik 's avonds mensen uit een café zie rollen hier, dan denk ik ook wel eens dat we in een Maori-dorp wonen. Gisteravond een teleurstelling met de twee vogelpikkers. Ze gingen er allebei flink af, volstrekt kansloos. Ik dacht echt dat ik al naar PSV-Atlético zat te kijken. Vanmorgen code geel in Noord-Nederland. Daar kwam voor het eerst in deze strenge winter de temperatuur onder de tien graden. De ijsmeesters zijn in allerijl bij elkaar geroepen. Iets met een 'Elfstedentocht'? Waarschijnlijk van voor mijn tijd.
    Moet nu helaas stoppen. Gisteren twaalf flessen prosecco gekocht voor twaalf jubilarissen bij de club en ik tel er nu nog maar tien........
    Vieren ze trouwens in Nieuw-Zeeland ook Driekoningen? Ik mag aannemen van wel, anders moeten jullie er maar eens vast mee beginnen. Koop gewoon ergens wat wierook, mirre en goud.
    Veel plezier weer en één troost: komende week gaat het hier ook regenen.

  • 03 Januari 2016 - 10:17

    Lex:

    Jongelui,
    Als de Chili con carne kruitdampen zijn opgetrokken maak dan 'ns een fotootje van jullie vervoermiddel.
    Ben toch wel een b'tje benieuwd. Veel plezier verder.
    Lex

  • 03 Januari 2016 - 10:33

    Annemarie:

    Hee hallo lieve buurtjes!!
    Allereerst nog de allerbeste wensen voor 2016!!!
    Na vele dagen hard werken nu weer eens tijd om mail door te nemen...
    Het is leuk om te lezen wat jullie daar zoal zien en beleven....heel indrukwekkend...
    Veel plezier daar nog...

    groetjes,
    Annemarie

  • 03 Januari 2016 - 16:16

    Wies En Christ:

    Hallo alle vier.
    Allereerst hartelijk dank voor de leuke reisverslagen.
    Nog een gelukkig nieuwjaar gewenst.
    Iris van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Nog een fijne vakantie verder.
    Groetjes
    Wies en Christ

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Punaruku Island

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 Januari 2016

Epiloog

18 Januari 2016

Singapore

17 Januari 2016

Christchurch

16 Januari 2016

Akaroa

15 Januari 2016

Akaroa
Paul

Samen met Anita, Iris en Willem via Singapore naar Nieuw Zeeland.

Actief sinds 20 Dec. 2015
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 9789

Voorgaande reizen:

20 December 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: