Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Paul Gulikers - WaarBenJij.nu Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Paul Gulikers - WaarBenJij.nu

Wellington

Blijf op de hoogte en volg Paul

07 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Wellington

Wij zien dat er veel gereageerd wordt op onze reisverslagen, waarvoor dank, het doet ons goed om te ervaren dat jullie ons allemaal volgen aan de andere kant van deze aardkloot. Een verschrikkelijk mooi stukske aarde die onze lieve heer heeft geschapen. En de mensen hier zijn allemaal, zonder uitzondering, kei vriendelijk, vragen direct hoe het met je is, waar je vandaan komt, hoelang je al hier bent, hoelang je nog blijft, hoe je het hier vindt en of alles goed gaat. Ongelofelijk lief.
Vannacht hebben we geslapen bij Gravity Canyon, je kunt je niet voorstellen hoe mooi we daar stonden, midden tussen de bergen, aan een canyon, met zeker 60 mtr. diep de stromende rivier tussen de rotsen. Deze keer geen camping maar gewoon " wild" camperen, zogoed als alleen op n tweetal andere campers na, maar die stonden dan wel zeker 50 mtr. verderop. Lekker poe..... in de struiken, want anders stinkt het zo in de hut, en dan s' morgens vroeg ontdekken dat we op 15 mtr. van een toiletje staan. Maar wel zo smerig dat we geen spijt hadden van de struiken. De deur was wel aan de buitenkant af te sluiten maar, raar genoeg, niet aan de binnenkant.
Na rijp beraad besloten om met z'n drieeen in de Flying Fox te gaan, Anita, de A van Wapi, is niet zo'n waaghals en zou filmen en foto's maken. W T F is Flying Fox ???
Je klimt naar boven naar het puntje van de berg, 180 mtr. boven de rivier, je wordt met z'n drieeen in een harnas gehesen aan een staalkabel gehangen, net als in een hangmat maar dan andersom met je gezicht naar de grond, en als je losgelaten wordt vlieg je met n snelheid van 160 km/ p uur naar beneden en vervolgens een kilometer door de canyon,hangend met z'n drieeen naast elkaar. Geweldig, omdat de kabel waar je aan hangt, aan het eind weer naar boven loopt, minder je snelheid en ga je vanzelf achteruit,net zolang op en neer tot je stilhangt, vervolgens komt n trolley over de kabel die je terug voert naar boven. De adrenaline spuit vervolgens uit je oren, geeft wat troep maar dat hebben we er voor over. We hebben er n filmpje van, gemaakt met de Go-pro.
Vervolgens rijdend door een sterk afwisselend landschap, berg / dal / vlak. Dorpjes met kleine houten huisjes zonder verdieping, houten winkeltjes met houten overkappingen, waar de handen,en de kwast, van een schilder van zouden jeuken. ( van den Bol hier is nog werk zat ) !!!!
Bijna allemaal tweebaans wegen en echt niet zo breed. Als er zo'n grote Mack op je af komt ziet er dat heel wat anders uit als, sorry Es, dan een Daf 400 of 600. Huge trucks.
Yep daar is het strand, na uren rijden, Otaki Beach. Pootje baden en wandelen in de Tasman Sea, ontzettend veel drift wood op het grote strand. Sem ik heb wat mooie schelpen voor je opgezocht. En uiteraard weer n flesje Chardonnay gescoord of was nu een Pinot Gris ??? Wat maakt het uit. Allebei lekkerrrrr.
Langs een glooiende kustweg, met het eiland Kapiti op de achtergrond afgezakt naar Wellington. De dames gaan, na een heerlijk bad, jazeker bad, aan de was, Willem, de W van Wapi, gooit de steaks met champignons op de BBQ, de fles, rode wijn deze keer Jacob's Creek Grenache Shiraz, gaat open en de avond kan beginnen.
A men's got to do, what a men's got to do : GENIETEN !!!

• 07 Januari 2016 - 07:34

Ben En Thea:

En zo een jaloersmakend verslag moet ik dan lezen vroeg in de morgen. Nog voor het ontbijt.
    Maar toch:
    Wat een geweldige belefenis maken jullie daar mee. Het is iedere keer weer genieten van jullie verslagen.
    En zeker ook een compliment voor de schrijfstijl van P uit WAPI
    Proost met mijn ochtendsapje tegen jullie glaasje rode en / of witte.
    Nog heel veel moois en plezier gewenst.

• 07 Januari 2016 - 08:27

Jojo:

Ja inderdaad zo s'morgensvroeg die verslagen lezen, het is voortaan zo gesteld dat er eerst het verslag gelezen wordt en dan pas de krant.
    Wat een avonturen beleven jullie en als ik dan lees dat jullie ergens struiken voor gebruiken, dan zal de W van wapi wel een hele grote struik nodig hebben gehad.
    Maar alla dat weegt niet op tegen de dingen die jullie ondernemen, we denken dat als jullie terugkomen weer op vakantie moeten om uit te rusten.
    Wij wensen jullie nog veel plezier en ondernemingslust en geniet van al de dingen die er zijn

Josenjose(jojo).

• 07 Januari 2016 - 08:49

Marijke:

Wat een fantastische reis toch weer!
    Ik vroeg me al af of jullie in de Flying Fox zouden gaan... gaaaaaf!! Helemaal mijn ding..

• 07 Januari 2016 - 11:40

Ellen:

Hoe ouder hoe gekker!!! waar blijven die spannende filmpjes eigenlijk? Nou A van Wapi ik snap wel dat jij gewoon aan de kant bent gebleven. er moet ten slotte een persoon de verstandigste zijn.

• 07 Januari 2016 - 12:42

PELS:

Wat een heerlijk verhaal weer! Sem is nu al benieuwd naar de mooie schelpen! X