Christchurch - Reisverslag uit Papanui, Nieuw Zeeland van Paul Gulikers - WaarBenJij.nu Christchurch - Reisverslag uit Papanui, Nieuw Zeeland van Paul Gulikers - WaarBenJij.nu

Christchurch

Blijf op de hoogte en volg Paul

17 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Papanui

Vannacht gedroomd dat ik met Flipper heb liggen dollen midden in de zee. Salto voorover, salto achterover, dubbele flikflak, het kon niet op. Hij klapt met zijn staart op het water en ik wordt kletsnat wakker van het zweet, voelde me gisteren niet helemaal okselfris, met diverse panadols, en Anita, de A van Wapi, naar bed. Gaat nu een stuk beter.
Vroeg vertrokken van Akaroa naar Christchurch, ong. 2 uurtjes kachelen, gelukkig maar, want het is fris en het regent.
Onze laatste halte, shit. Wat vliegt de tijd, ongelofelijk.
In Christchurch Antartica Museum bezocht, de Blue Pinquins zien voeren en een echte sneeuwstorm meegemaakt met dikke beschermende kleding aan. Gevoelstemperatuur -20, gigantische windsnelheden die je de adem beneemt. Apart om mee te maken.
Camping in Christchurch gevonden, vlakbij de inleverplek van onze camper en dus vlakbij het vliegveld.
Direct de spa geboekt, lekkerrrrrr. Een opwarmertje voor we naar bed gaan. Het sneukelplakje tevoorschijn gehaald, uiteraard met een flesje Pinot Gris, de laatste !!!!!
Om de hoek is een mall met restaurantjes dus off we go, de laatste N.Z. dollars opmaken.
Zit er zomaar een chinese massage winkel in de mall, heerlijk om je nek en schouders te laten masseren, we hebben tenslotte de afgelopen weken een flinke last op onze schouders mee getorst. Lekkerrrrrr.
Tassen inpakken, papieren opruimen, alle kletjes opmaken, gadver.... dit voelt helemaal niet goed. Morgen beginnen aan de terugreis van ong. 24 uur. Morgen beginnen aan het laatste verslag. Ik zal het nog gaan missen.
Gelukkig zit er bij de kletjes nog een half flesje Pinot Gris !!!!

  • 17 Januari 2016 - 09:48

    Thea En Ben:

    Lieve vrienden, nog een hele mooie memorabele dag in het mooie Nieuw Zeeland en Paul, ik heb bij het haardvuurtje toch wel gehoord dat je vooral NIET moet stoppen met schrijven.

  • 17 Januari 2016 - 10:01

    Lambert Verhoeven:

    Beste Maori's Light,

    laat ik nu net zelf ook uit Christchurch komen! Ik telde 47 medegelovigen. En waar denk je dat het evangelie vandaag over ging? Jawel! De bruiloft van Kana, waar JC water in wijn veranderde. Naar zo'n cursus ben ik nu nog steeds op zoek. Grappig dat jullie nu ook bijna zonder zitten want acht flessen voor een laatste dag, dat schiet natuurlijk niet op. Hoef je trouwens in Nieuw-Zeeland nooit te blazen?
    Paul, die massage ken ik nog uit Marbella..... Die Thaise schone. Ik laat me ook altijd het liefst masseren door een Aziatische. Die hebben zulke kleine vingertjes dat je iedere keer weer het idee krijgt dat je in het gelukkige bezit bent van een fors lid. Schijn bedriegt, maar die uitdrukking kennen ze niet in Thailand.
    Wees blij dat je eindelijk eens van die regen afkomt! Hier is het lekker droog en maar -4, gevoelstemperatuur -7. Het is hier momenteel één groot Antartica Museum..... Nu zit ik nog aan mijn traditionele bordje havermout, maar dat wordt snel aangevuld met enkele glazen limoncello.
    Jongens, toch nog maar even opletten want vaak zitten in het laatste deel van zo'n reis nog verraderlijke putdeksels en je concentratie neemt na al die intensieve weken ook dikwijls af. Ik hoop dat NZ een goed wijnjaar krijgt, want ik heb het gevoel dat de 'oude voorraad' nu zo'n beetje helemaal op is....
    Geniet van de laatste loodjes want die zullen met de Pinot Gris in de hand niet echt zwaar zijn. Enjoy!

  • 17 Januari 2016 - 10:22

    Ellen:

    Time flies when we have fun!! Tja helaas het einde van de pinot gris is in zicht en hop zo zit je weer in ons kikkerlandje! Goede reis enhet is afkicken geblazen! Maaaar wie weet gaan jullie wel weer naar NZ. Want volgend jaar ligt dat er vast nog wel!! Sparen dus. Lekkerrrrr dat idee in het verschiet!!
    WAPI tot snel en we wachten op het laatste reisverslag Paul! Echt leuk hoor om er zo bij te kunnen zijn!
    Houdoe!

  • 17 Januari 2016 - 11:11

    Therese:

    Wat heb ik genoten van je verhalen en van jullie NieuwZeelandavontuur; maar het zit er weer op en jullie komen met een rugzak vol ervaringen terug naar het koude kikkerlandje (alhoewel hier nu lekkerrrrr de zon schijnt!!) En gelukkig hebben jullie de foto's nog! Nu langzaam afkicken van het WAPI-groepsgevoel en van de alcohol................!!
    Een hele goede en veilige terugreis en tot gauw!!

    Groetjes Therese

  • 17 Januari 2016 - 11:26

    Ad En Lizeth:

    Lieve vakantiegangers,
    Dat dromen is nog niet zo verkeerd Paul, kom je toch nog aan wat conditietraining toe!
    Wat gaat de tijd snel hè? Ook wij zullen jullie verslagen missen. Voor ons ook een beetje vakantiegevoel! Geniet nog even samen en dan voor jullie allemaal een goede thuisreis toegewenst! Ook fijn om jullie straks weer in ons eigen landje te zien!!
    Lieve groeten,
    Ad en Lizeth

  • 17 Januari 2016 - 11:52

    Connie:

    Geniet nog even van het vakantiegevoel. Ja overal komt een eind aan, ook aan een supervakantie. Maar dit pakken ze jullie nooit meer af. We wensen jullie een hele goede en behouden thuisvlucht.
    Leon en Connie

  • 17 Januari 2016 - 12:48

    Steve:

    Hoi Paul,

    Dat met die drank komt het in Nederland wel weer goed voor jullie. Hebben ze hier ook voldoende. Als ik jullie (WAPI) was zou ik niet afkicken. En jij zeker niet. Zonder drank verlies je mogelijk ook je schrijverstalent. Mag niet gebeurrrrrrrrrren. Ik wens jullie een heel goede thuisreis. Gezellig als jullie er straks gewoon weer bij zijn in de sauna.

    Tot gauw,

    Groetjes van Steve.

  • 17 Januari 2016 - 13:14

    Beb Aalbers :

    Hallo,hallo, iedere dag jouw reisverslag bijgehouden. Met veel interesse gelezen. Jullie hebben veel ervaringen opgedaan. Grandioos. Het einde is nu in zicht. Ik wens jullie een veilige en behouden vlucht. Groetjes mam
























































    [22-12-2015 19:23] Ellen: Hoe lang duurde het voor ze daar achter waren
    [22-12-2015 19:25] Elizabeth Aalbers: Niet zo heel lang. Exact weet ik dat niet meer.
    [22-12-2015 19:26] Ellen: Oké ik zal de persoon eens vragen of hij dat zou kunnen zien met een echo as maandag
    [24-12-2015 12:48] Elizabeth Aalbers: Ellen,zou Ton een nieuw leertje in de kraan kunnen zetten want de kraan lekt nog altijd. Moet ik een leertje halen of heeft Ton die. En wat drinkt Eline. Pim pils denk ik.ij ge

  • 17 Januari 2016 - 13:14

    Beb Aalbers :

    Hallo,hallo, iedere dag jouw reisverslag bijgehouden. Met veel interesse gelezen. Jullie hebben veel ervaringen opgedaan. Grandioos. Het einde is nu in zicht. Ik wens jullie een veilige en behouden vlucht. Groetjes mam
























































    [22-12-2015 19:23] Ellen: Hoe lang duurde het voor ze daar achter waren
    [22-12-2015 19:25] Elizabeth Aalbers: Niet zo heel lang. Exact weet ik dat niet meer.
    [22-12-2015 19:26] Ellen: Oké ik zal de persoon eens vragen of hij dat zou kunnen zien met een echo as maandag
    [24-12-2015 12:48] Elizabeth Aalbers: Ellen,zou Ton een nieuw leertje in de kraan kunnen zetten want de kraan lekt nog altijd. Moet ik een leertje halen of heeft Ton die. En wat drinkt Eline. Pim pils denk ik.ij ge

  • 17 Januari 2016 - 13:14

    Beb Aalbers :

    Hallo,hallo, iedere dag jouw reisverslag bijgehouden. Met veel interesse gelezen. Jullie hebben veel ervaringen opgedaan. Grandioos. Het einde is nu in zicht. Ik wens jullie een veilige en behouden vlucht. Groetjes mam
























































    [22-12-2015 19:23] Ellen: Hoe lang duurde het voor ze daar achter waren
    [22-12-2015 19:25] Elizabeth Aalbers: Niet zo heel lang. Exact weet ik dat niet meer.
    [22-12-2015 19:26] Ellen: Oké ik zal de persoon eens vragen of hij dat zou kunnen zien met een echo as maandag
    [24-12-2015 12:48] Elizabeth Aalbers: Ellen,zou Ton een nieuw leertje in de kraan kunnen zetten want de kraan lekt nog altijd. Moet ik een leertje halen of heeft Ton die. En wat drinkt Eline. Pim pils denk ik.ij ge

  • 17 Januari 2016 - 13:14

    Beb Aalbers :

    Hallo,hallo, iedere dag jouw reisverslag bijgehouden. Met veel interesse gelezen. Jullie hebben veel ervaringen opgedaan. Grandioos. Het einde is nu in zicht. Ik wens jullie een veilige en behouden vlucht. Groetjes mam
























































    [22-12-2015 19:23] Ellen: Hoe lang duurde het voor ze daar achter waren
    [22-12-2015 19:25] Elizabeth Aalbers: Niet zo heel lang. Exact weet ik dat niet meer.
    [22-12-2015 19:26] Ellen: Oké ik zal de persoon eens vragen of hij dat zou kunnen zien met een echo as maandag
    [24-12-2015 12:48] Elizabeth Aalbers: Ellen,zou Ton een nieuw leertje in de kraan kunnen zetten want de kraan lekt nog altijd. Moet ik een leertje halen of heeft Ton die. En wat drinkt Eline. Pim pils denk ik.ij ge

  • 17 Januari 2016 - 22:08

    H.en J.:

    Hallo samen! Wat hebben we genoten van jullie reisverslag!
    De schrijver heeft verborgen talenten! Geweldig! Verder wensen wij jullie een behouden terugreis! Tot gauw! H. en J.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Papanui

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 Januari 2016

Epiloog

18 Januari 2016

Singapore

17 Januari 2016

Christchurch

16 Januari 2016

Akaroa

15 Januari 2016

Akaroa
Paul

Samen met Anita, Iris en Willem via Singapore naar Nieuw Zeeland.

Actief sinds 20 Dec. 2015
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 9795

Voorgaande reizen:

20 December 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: