Singapore - Reisverslag uit Kampong Ayer Gemuruh, Singapore van Paul Gulikers - WaarBenJij.nu Singapore - Reisverslag uit Kampong Ayer Gemuruh, Singapore van Paul Gulikers - WaarBenJij.nu

Singapore

Blijf op de hoogte en volg Paul

18 Januari 2016 | Singapore, Kampong Ayer Gemuruh

Hay Guys, is de begroeting die we de afgelopen weken het meest gehoord hebben. How are you doing ?? En dan op een toon die weergeeft dat het gemeend is. No Worries is altijd de afsluiting van een ontmoeting. Heerlijk volk.
Trouwens, even tussendoor, ik lees hier in de Christchurcher Courant, een plaatselijk niemendalletje, dat die provinciale boeren vreemdelingenclub uit the Netherlands heeft gewonnen met 0-2 jawel 0-2 van die stuurloze havenclub uit the Netherlands. Bij sommige is Much Worries dus eerder van toepassing als, sorry Es, dan No Worries.
Na een regenachtig nacht vertrekken we naar het vliegveld, nog steeds in de regen. Omdat Iris, de I van Wapi, van de week kiespijn had, had ze bij het dolfijn zwemmen uit de kleedkamer een tang mee gejat, ja zelfs zij doet dit soort dingen, om de kies eruit te trekken als deze weer zo zou opspelen. Kun je nagaan hoeveel last ze ervan had.
Wat denk je, haar tas wordt er bij de douane uitgepikt en of mevr. even mee wilde komen. De tang wordt uit haar tas te voorschijn gehaald en de douanebeambte kijkt haar vragend aan. Je had het smoelwerk van de man moeten zien toen Iris, de I van Wapi, zei " i have a lot of toothache" , ja duhhhhh, nou die tang bleef in Christchurch, de man had the story of the day en die andere "tang" mocht mee het vliegtuig in, weliswaar onder strenge begeleiding..... van Willem, de W van Wapi.
Bij het inleveren van de camper blijkt dat we een kleine 3000 km gereden hebben. Niet onverdienstelijk in 3 weken tijd.
Vertrokken in N.Z. met 16 graden, in Singapore is het 31 graden. Pfffffff.
Raar gevoel, laatste reisverslag, althans van deze reis, hoop ik.
Ik zal het best een beetje missen, meerdere keren per dag de vlizotrap op naar de "zolder", waar wij, Anita, de A van Wapi, en ik sliepen. Mijn ingooikast die ik op "zolder" had, helemaal achterin, want alle kastjes waren vol. Het letterlijk en figuurlijk tegen het lijf lopen van Willem, de W van Wapi, en Iris, de I van Wapi, en Anita, de A van Wapi, op die paar vierkante meter. Het ontbijten op een veel te klein tafeltje in een onmogelijke houding, met de thee op de grond naast me. Op iedere camping de stroomkabel uitleggen en aansluiten, regelmatig het chemisch toilet legen en reinigen, alles opruimen achter slot en grendel voordat we weer gingen rijden. Verdomme, vliegt de koelkastdeur weer open, weer vergeten te vergrendelen. De waslijn ophangen, met de geleende Pink Pegs van Katinka, de kampeerstoelen uitklappen samen met de kampeertafel. Luifel uittrekken en vooral niet vergeten s' avonds weer in te klappen, want s' nachts maakt dat ding, door onze bewegingen, allerlei bijgeluiden. Iedere avond en morgen alle gordijntjes voor alle ramen laten zakken en weer ophalen, waarom kan dat niet automatisch met een druk op de knop ?
De vrouwelijke stem van de TomTom die " roundabout" zo lief kan uitspreken, en zo vaak.
De Chardonnay, Pinot Gris, Sauvignon Blanc en Grenache Shiraz momentjes.
En als je 3 weken op elkaars lip leeft dan hoor en zie je weleens wat.........., ehhhhhh, .......NEE, we klappen niet uit school, dat blijft onder ons.
Dan zie je dat geduld, met en voor elkaar, acceptatie van elkaar en vertrouwen in elkaar, belangrijk zijn.
Laat ik nou een aantal van die eigenschappen niet zo ontwikkeld hebben de afgelopen 60 jaar, en toch heeft het hele reisgezelschap het met mij weten uit te houden.
Ligt dat nou aan hun .... of toch aan mij ????
Ook wil ik bedanken de reisorganisatie, de chauffers, de dames van de catering, de reisgidsen, de kwartiermakers, de afwasploeg, de fotografen, de filmcrew,de regisseurs die mij vertelden wat ik wel en niet en hoe moest doen, de laundry ladies en de house keeping, die ik er van verdenk de bedden alleen maar te hebben opgemaakt, en niet te hebben verschoond in al die weken, althans daar rook het naar.
Uiteraard special thanks to :
Willem, W van Wapi
Anita, A van Wapi
Paul, P van Wapi ( sorry Iris)
last but zeker niet least
Iris, I van Wapi

Love you Guys !!!!!

"wat zeg je Willem ??"
" we moeten de skivakantie plannen "
" oh, heerlijk, daar hebben ze Paulaner en Erdinger en Williams, lekkerrrrrrrr".

• 18 Januari 2016 - 12:20

PELS:

Geweldig pap! Dit moet je in boekvorm uit laten brengen! ♡

• 18 Januari 2016 - 12:40

Henk Van Baalen:

Goed verslag beste reisploeg!
    Hou onderweg naar Nederland het alcoholpercentage een beetje op peil! Het vriest hier namelijk een graadje of 6 á 7, het is wel droog. (Ook weer eens wat anders)
    En denk eraan; weer rechts rijden hier!!

• 18 Januari 2016 - 19:15

Lambert Verhoeven:

Het Nieuwe zal er voor jullie onderhand wel van af zijn van Nieuw-Zeeland en dan moet je inderdaad een keer gaan verkassen. Jullie hebben overigens in korte tijd wel een flink traject afgelegd! Knap. Goeie camper toch. Voor jullie comfort even de rest van de route uitgestippeld: Vietnam, Laos, Cambodja, Bangla Desh, Kashmir, Afghanistan, Perzië, Turkije (de Bosporus over, let op de wind), Lesbos, Lesbisch, Griekenland, Moldavië, Roemenië, Oostenrijk, Duitsland, Vaals (Drielandenpunt), Berg en Terblijt, Weert, Ekkersrijt (let op wegwerkzaamheden), Achtse Barrier. Aftanken. Tip: rijd niet over Köln! Af en toe wat schermutselingen rondom het station blijkbaar. Gretige vingers in minder gretige vrouwen (zeggen ze....).
    By the way: is het bij jullie ook Blue Monday?! Daar gaat het hier de hele dag al over! Morgen is het overigens Ruby Tuesday en donderdag heb ik alweer Friday on my mind. Saturday is dan alweer allright for fighting, dit volgens Elton J., en Rob de N. bezweert dat Zondag een ideale dag is om lekker lang te vrijen, al dan niet met Elton J.
    Ga zo dadelijk even mijn dingetje voor mijn autoraam leggen, het gaat vannacht richting de min 10. En dan te bedenken dat ik op de slaapkamer nog geen twee weken geleden een mug naar de andere wereld (Nirvana) heb geholpen! En de slotontdooier UIT de auto, een van de, voor mij te late, tip van de ANWB, de Algemene Nederlandse Wapi Bond.
    De lekkerigheid van de Erdinger en de Paulaner kan ik wel onderschrijven maar een Robbie Williams? Of bedoel je misschien Serena? Of Venus? Of heet zij Hill met haar achternaam in plaats van Williams?
    Het zal allemaal wel. Gooi vooral geen kauwgom op de grond want dan zullen je laatste NZ$ er ook nog aan gaan, mochten ze die al accepteren.
    Goeie reis verder en je rijdt straks door landen waar het lekker goedkoop tanken is. Maar dan geen drank,