Akaroa - Reisverslag uit Akaroa, Nieuw Zeeland van Paul Gulikers - WaarBenJij.nu Akaroa - Reisverslag uit Akaroa, Nieuw Zeeland van Paul Gulikers - WaarBenJij.nu

Akaroa

Blijf op de hoogte en volg Paul

16 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Akaroa

Het ultieme camping gevoel, in de camper de hele nacht liggen luisteren naar de regen, maar dan ook de hele nacht. Iris, de I van Wapi, lag de halve nacht wakker van de kiespijn, heel vervelend, trouwens nu we het toch over Iris, de I van Wapi, hebben, die heeft haar vinger, waarvan ze thuis het topje zowat had afgesneden, diverse keren flink gestoten, godver.. godver... door de camper, is stronteigenwijs, ook heeft ze haar teen flink gestoten, weer godver... godver.... door de camper, ze neemt niks van een ander aan, staat onder de douche met een ingezeepte kop en komt er dan achter dat ze haar handdoek vergeten is, weet alles veel beter, wil ruiken aan een creme in een winkel, knijpt te hard in de tube, resultaat jas vol met creme, stoot zich tegen de tafel en heeft een blauwe plek, gooit een glas bier over iemand anders heen en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ze is gewoon lomp. Willem, de W van Wapi, zegt het, wij ondervonden het !!! Hoe zij door de ballotagecommissie van de familie Retera is gekomen is mij een raadsel. Als zij wordt toegelaten ja wie dan niet ???
Maar eerlijk is eerlijk, ik zou niemand kunnen bedenken waar ik liever mee op vakantie zou gaan ( en Willem dan, want ja daar kom je dan niet onderuit, hahaha), dan maak je nog eens wat mee.
In Akaroa kun je met dolfijnen zwemmen, dus wij geboekt. Om 13.15 uur bij de boot, alles uit, wetsuit aan, dit alles bij 9 graden, duikbril met snorkel om en de boot op, 20 minuten varen, totdat je dolfijnen ziet, maar dan de boot af het water in via een trapje, verrekes koud water wat langzaam via je kraag naar binnen loopt, brrr, en maar blijven lachen voor de foto's. De dolfijnen, welke in behoorlijke aantallen rondzwommen, bleven helaas op afstand, ong. 5 a 6 meter en verder. Als je dan ronddobbert in de zee met al dat water om je heen, en met die golven, dan voel je je heel nietig en klein. Met die wetsuits aan kun je niet verdrinken gelukkig. Na een half uur tot drie kwartier weer de boot in en op naar de volgende dolfijnen zwemplek. Zelfde ritueel. Grote en kleintjes leuk om te zien vanuit de boot, maar hangend in het deinende water was het wat disappontl...,dispojant.... Disaportl... tegenvallend, we kregen dan ook, zonder om te vragen een deel van ons startgeld terug.
Met z'n allen douchen en kleumen en omkleden in een klein hokske. De mannen en de vrouwen gescheiden, dat dan weer wel, jammerrrrrrr.
Gelukkig kwamen we, fysiek zwak en verkleumd, langs een wijnproeverij en kaasproeverij, gewoon bij iemand thuis. Nou,ik kan je zeggen, als je daar eenmaal aan begint weet je niet van ophouden !!!!! Wij dus ook niet.
Uiteindelijk zijn we stommelend, struikelend en elkaar moed in pratend op de camping aan gekomen.
Direct begonnen met bakken van de zalm op de huid, en een flinke steak, met groene asperges zoete aardappelen en, hoe kan het ook anders, rode wijn, Grenache Shiraz.
Het einde nadert heel langzaam, maar zeker, en dat merk je in de groep. Willem, de W van Wapi en Paul, de P van Wapi, gaan ineens een regenjackje kopen, het is een damesmodel maar toch gekocht. Maar er staat wel New Zealand op. Dat dan weer wel.
Wat hoor ik, ....oh het eten is klaar of ik kom,
" is de wijn al ingeschonken?".

  • 16 Januari 2016 - 11:38

    Lambert Verhoeven:

    Ik ben volgens mij ook ooit in Akaroa geweest, maar ik dacht dat dat achter Hoogeloon lag, bij Riethoven rechtsaf. Even verder door ligt Harderwijk, weet je, met al die dolfijnen....... En dan zonder tijdverschil en best wel warm water. In de restauratie Fosters bier uit Australië en heerlijk Nieuw-Zeelands nat uit de Wairau Valley. Het was (te) dol en fijn.
    Ik heb het idee dat de regen jullie regelmatig stalkt. Muzikale aanbevelingen als het maar op het dak blijft kletteren: rain and tears, Demis Roussos, she's like a rainbow, Stones, and when the rain begins to fall, Jermain Jackson en Pia Zandora, Rain, the Betales (1968). rainy day women, Bob Dylan. En voor het slapen gaan het onvergetelijke 'über den Wolken ist Sonnenschein' van Reinhardt May.
    Morgen Feyenoord-PSV, het provinciale vreemdelingenlegioen weer eens een flinke oorwassing geven en laten zien wat echt topvoetbal is in plaats van altijd maar weer breed of achteruit. Wel een goede overwinning van Helmond Sport op MVV, hadden we nodig na het verdriet rond Ria Stal(k)man. En ik wilde het eerst niet zeggen, maar kan me toch niet inhouden: biljarter Dick Jasper heeft verloren van een qualifier!
    Jawel, Nederland is ook leuk, je zult het merken bij thuiskomst. En vandaag dan eindelijk naar Tasmanië? Lekker broodje biologische Tasmaanse duivel met Zaanse mayonaise.
    Nog niet zo gek lang geleden werd ik vanmorgen gewekt door de wekkerradio en wat denk je: 'zachtjes tikt de regen op mijn zolderraam', Rob de Nijs......

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Akaroa

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 Januari 2016

Epiloog

18 Januari 2016

Singapore

17 Januari 2016

Christchurch

16 Januari 2016

Akaroa

15 Januari 2016

Akaroa
Paul

Samen met Anita, Iris en Willem via Singapore naar Nieuw Zeeland.

Actief sinds 20 Dec. 2015
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 9794

Voorgaande reizen:

20 December 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: