motueka - Reisverslag uit Riwaka, Nieuw Zeeland van Paul Gulikers - WaarBenJij.nu motueka - Reisverslag uit Riwaka, Nieuw Zeeland van Paul Gulikers - WaarBenJij.nu

motueka

Blijf op de hoogte en volg Paul

08 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Riwaka

Afscheid van het noorder eiland van N.Z. gebeurt in stijl, met regen en wind. We gaan samen met ong. 800 passagiers, tientallen campers, personenwagens, motoren en vrachtwagens op de interislander boot genaamd Aitaki. Wij gaan letterlijk als laatste aan boord.
Na even zoeken vinden we twee vrije stoelen bij elkaar, om de dik 3,5 uur durende oversteek in door te brengen.
2 x long black, 1 x cappucino en 1 x short black met wat tosties is waar we ons even mee kunnen vermaken. Maarja, echt hollands, binnen no time is alles op en schommelt het in onze maag op de deining van de golven. Ondanks dat het een huge schip is gaat hij aardig op en neer, aangezien het nog steeds regent en stevig waait, zo erg zelfs dat er wordt verboden om naar buiten op het dek te gaan staan, iedereen moet binnen blijven. Kotszakjes worden dan ook links en rechts uitgedeeld en gelukkig ook gevuld, ze zijn tenslotte niet voor niets uitgedeeld. Maar niet zeuren door roeien !!!
Aangekomen op het zuider eiland, overigens waren we op het noorder eiland ook aangekomen, alle vier, scheen wat flauwtjes de zon wel met flinke wind, dat dan weer wel.
Daar schommelt de camper flink van op en neer, hup daar springt de koelkast weer open, nee laat die fles chardonnay nou staan!!!, gelukkig hebben we de kotszakjes van de boot nog bij de hand.
Gas erop, n mooie tocht voor de boeg van Picton naar Nelson.
He, zie ik dat goed " winery" , ja we zitten goed !!!! Volg de borden.
Deze trip van een kleine 100 kilometer leek net een tocht door oostenrijk, missen we toch weer die muziek van Peter. Gruss dich, die Franzl.
Uiteindelijk gestrand op de camping in Motueka. Eerst afvalwater losen, toiletinhoud losen en vers water innemen, om te wassen en af te wassen ja. Daarna de Chardonnay open, lekkerrrrrr.
Met zon,beentjes op tafel en genieten.

• 08 Januari 2016 - 19:31

E&A:

Geweldig die avonturen van jullie! Maar dat met die kotszakjes en dat P&K achter de struiken is minder.
    Verder vermaken jullie je wel, zolang er maar drank is. Gelijk heb je, alcohol doodt bacterieen, ha ha. Groetjes, A.

En sporten tijdens en of na de drank komt dat wel goed? Blijkbaar missen we jullie. Voorbeeld
    Gisteren op een donderdag gaan we wel naar FL maar niemand in de zaal van DBB club behalve senior Hans, vriend T in de sauna dus "me too", B&T niet gezien en pas 9.30 A zichtbaar na weer een receptie. Dan noemen wij ons dus sporters ? Dus sporten we allemaal zogenaamd thuis denk ik .....of niet E