Murphy - Reisverslag uit Queenstown, Zuid-Afrika van Paul Gulikers - WaarBenJij.nu Murphy - Reisverslag uit Queenstown, Zuid-Afrika van Paul Gulikers - WaarBenJij.nu

Murphy

Blijf op de hoogte en volg Paul

14 Januari 2016 | Zuid-Afrika, Queenstown

Het was een disaponte..., disalpoi... , disappotle...., gewoon een beetje een kutdag vandaag.
Als je een buiten activiteit geboekt hebt, bv paragliding of fly-cruise-fly of hanggliding of what ever, dan moet je een uur van te voren bij de receptie aanwezig zijn en dan bellen zij voor een weather forcast met de betreffende organisatie voor de zekerheid.
De dag begon met blauwe lucht, volop zon en een flink windje, eerst van mij daarna van Iris, de I van Wapi en toen ook nog van Willem, de W van Wapi, Anita hield zich op de vlakte. S'morgens hebben de dames lekker in het zonnetje gezeten, voor de eerste keer deze trip. Willem, de W van enz. en ik zouden met de skilift omhoog gaan, deze lag om de hoek van de camping, voor een schitterend vergezicht over de omgeving. We moesten pas om 13.00 uur klaar staan om opgepikt te worden voor de Milfort Sounds.
Bij de skilift was het zo ontzettend druk, en we waren wat laat, dat we niet mee naar boven zijn gegaan daar we anders te laat terug zouden zijn.
Terug naar de camping, wat boodschapjes gedaan, waaronder onze vrienden de Vino's, wit en rood anders duren de avonden wel heel erg lang, en wat gelezen.
Tegen 13.00 uur bij de receptie, Kate belt met de club die zou vliegen en wat blijkt, heen zou nog wel kunnen maar de wind werd in de loop van de middag zou heftig dat terug vliegen er niet inzat en dus gaat het feest dan niet door. Vette teleurstelling, want Milford Sounds is een van die speciale bezienswaardigheden waarvoor je naar N.Z. gaat.
De groep viel helemaal stil, hier en daar werd zelfs een traantje weggepinkt, na een groepshuge en een praatsessie hadden we onszelf weer op de rails gezet, werd niet gewaardeerd door de N.Z.'se Railway Association.
We wilden onszelf compenseren en verwennen dus besloten we met ons drieen te gaan paragliden. Anita, de A van enz, had niet voldoende onderbroeken meer dus bleef ze met 2 beentjes op de grond. Half uur van te voren bij de receptie voor de bekende weather forcast, wat blijkt...., het gaat door, wij opgewonden naar de afgesproken plek waar we met het busje zouden worden opgehaald, Anita zou als kijker ook mee kunnen met dat zelfde busje, was telefonisch afgesproken.
Bij het meeting point blijkt dat wij een voucher hebben voor 3 springers en zij hadden, telefonisch, begrepen 2 springers. Shit, na driftig heen en weer gebel kunnen we toch alle drie springen. Instappen maar, blijkt dat Anita niet mee kan en mag, geen plaats meer in het busje, balen !!!'
Verkeerd afgesproken, k...hommels.
Wij met de bus mee, Anita gaat naar boven met de skilift om zich daar wat te vermaken, anderhalf uur later zouden wij weer terug zijn.
Twintig minuten gereden door de bergen naar het jumping point, aangekomen, uitgestapt, zegt die gast " shit, too much wind and from the wrong side, no jumping today".
Fuck, Shit, Fuck. Nee toch, die verrekte Murphy zit hier ook al in N.Z.
Terug naar de skilift, Anita had de centen en de sleutel van de hut en zat bovenop de berg. SMSje gestuurd maar geen reactie, helaas. Uiteindelijk hebben we elkaar weer getroffen,zijn stilzwijgend, enigzins over onze toeren naar het centrum gelopen, een goed visrestaurant opgezocht en heerlijk zitten eten en, jazeker, drinken.
Dat was de dag in een nutshell. Nou ja, het was meer een zeepbel.
Bij de voorbereidingen houden we afgesproken om kaarten, kolonisten van katan, pokerbeker met stenen ed mee te nemen, dit om de avonden door te komen, groot succes, twee keer gerikt, de rest alleen maar liggen spelen met de telefoons en de e-readers. Het heeft toch wel iets weg van een 60 plus reis..... maar wat vliegt de tijd.

• 14 Januari 2016 - 10:34

Rini Verberne:

Beste WAPI .
    Leuk om te lezen die verhalen en avontuurlijke belevenissen.
    P. DOEN jullie ook nog een gekken rondje bij het rikken ?
    Veel plezier nog en een goede vakantie en ga nog even genieten .
    Groetjes Rini

• 14 Januari 2016 - 10:43

Ben En Thea:

Als ik dit verhaal lees was schoppen troef vandaag.
    Zolang 't bij een zo'n k dag blijft is 't jammer maar nog te overzien.
    Geniet de komende dagen maar wat extra.
    A van WAPI hebben ze daar geen Hema waar je wat extra Sloggies kunt inslaan.

• 14 Januari 2016 - 13:02

Lambert Verhoeven:

Je kunt dan wel afgeven op Murphy maar weten jullie wel dat dit ook een heerlijk rood biertje is?!
    Doe hem dus niet te kort en een rehabilitatie lijkt hier zeker op zijn plaats.

De kans is groot dat wanneer jullie thuiskomen je meteen door kunt naar Bartlehiem. Het gaat nu echt beginnen daar in het hoge maar vooral kouwe noorden. Reinier Paping is weer een van de kanshebbers, samen met de Bolle van Soestdijk en de spruitjesboer van wie niet veel later na zijn laatste overwinning zijn vrouw op de voorpagina van de Playboy verscheen. Misschien is het dus nu de beurt aan mevrouw Paping of Mevrouw Van Lippe Biesterfeldt-Zorreguita. We gaan het zien. Wat mij betreft mag Wesley Sneijder ook gerust winnen.
    Dat paragliden kunnen we mogelijk ook straks nog wel in de Effenaar doen want daar kun je na de pauze ook altijd lekker glijden over een mix van drank, zweet en pis.
    Of jullie moeten nog een lokale verrassing uit de hoge hoed toveren en hier op Schiphol uitstappen met een, verdorie, zo'n lekkere Maori! We laten ons verrassen.
    Ondanks mijn koude voeten, warm regards!

• 14 Januari 2016 - 13:21

Henk Van Baalen:

Extra flesje wijn erbij voor mijnheer Murphy! En Anita, ehh Always met vleugeltjes zijn speciaal ontwikkeld voor paragliden!

• 14 Januari 2016 - 22:40

Je Zoon:

Heel spijtig, wel beter dan dat die zou zeggen ja yoh vandaag moet wel lukken!! Denk niet dat de A van wapi van plan is met die grote camper te gaan rijden hahahaha