Wai-O-Tapu - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Paul Gulikers - WaarBenJij.nu Wai-O-Tapu - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Paul Gulikers - WaarBenJij.nu

Wai-O-Tapu

Blijf op de hoogte en volg Paul

04 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Taupo

Lang zal ze leven, lang zal ze leven, lang zal ze leven in de gloria, in de gloria, in de gloria. Hiephiep hoera, hiephiep hoera.
Er is er een jarig hoera hoera, dat kun je wel zien dat is zij.......... Ja wie.......... ja zij........ wie dan ???? Oh sorry, i van Wapi Iris heeft vandaag de memorabele leeftijd van .... jaar bereikt, neenee ik ben geen verraaier.
Na een collecte in de bus hebben we een kado gekocht en na een emotionele speech, aangeboden aan het slachtoffer, sorry feestvarken. De champagne smaakte goed, moesten we nog gaan rijden, ojee.
Op naar Wai-O-Tapu, een schitterend gebied met een erupterende geyser, met heel veel stoom omgeven, gifgroene meertjes, n "champagne" meer ( door de constante bubbeltjes op het kokende water ) met zijn koperkleurige tot oranje getinte rand van 1,5 mtr. met mistieke stoomwolken omgeven, bruine borrelende modderpoelen en oliezwarte kokende en spetterende poeltjes en spelonkjes. Met regelmatig n geur die niet te harden was. Adembenemend, niet alleen van de geur maar ook van het aanblik. Grandioos.
Vervolgens een lange rit door een geweldig landschap van een paar uur met onderweg maar n huis of 10, zover staan ze uit elkaar. Je valt hier niet zo gauw op je buurvrouw das zeker. En als je al koeien tegenkomt dan zijn het er meteen ook n paar honderd. Het lijkt wel op Frankrijk maar dan heel anders, ze rijden hier links, ze spreken hier engels en ze zijn hier wel vriendelijk.
Eind bestemming voor vandaag Lake Taupo, wat een groot meer, ongelofelijk, stevige wind wel zon, YES.
Shoppen in Taupo ook leuk, ware het niet dat de winkels om 15.00 uur dicht gaan ivm de kersttijd tot 6-1-2016. Jammerrrrrrrrrr.
Heerlijk met z'n 4ren gegeten, voor de eerste keer buiten de deur, voor Iris der verjaardag. Uiteraard met weer n fles heerlijke Chardonay. Lekkerrrrrrrrrrr.
Op naar de camping om 20.00 uur en naar de hotpool. Heerrrrrlijk, nee dat loopt niet zo lekkerrrrrrrr, dat weer wel.

• 04 Januari 2016 - 09:52

Ad En Lizeth:

Hallo allemaal,
    Iris, van harte gefeliciteerd met je ....e verjaardag!! En ere wie ere toekomt, je kreeg een verdiende zonnige verjaardag!! Geniet van al het moois wat op jullie pad komt!
    Wij duimen voor jullie dat vanaf nu de zon blijft schijnen. Het is daar tenslotte zomer en het ziet er met zonlicht allemaal nog mooier uit!
    (En Paul, je hebt toch nog een niet opgemerkte gave, het verhalenschrijven gaat je goed af!!)
    Veel vakantieplezier,
    Ad en Lizeth.

• 04 Januari 2016 - 09:57

Ellen:

Proficiat Iris, wat je leeftijd ook moge zijn, je bent zo jong als jij je voelt. Laat Paul maar lullen!!! Hij is veeeeel ouder dan jij.
    Wat lijkt het mij gezellig daar bij jullie. Als ik dit schrijf is jullie dag allang achter de rug. Nou lekker uitrusten en op naar het volgende avontuurrrrrrrr. Dat loopt ook iets minder lekkerrrrrrr dat dan weer wel. ;-)

• 04 Januari 2016 - 11:25

Bart En Cassy:

Proficiat Mam! Dat je nog maar 10 x zo oud mag worden :D

xx

• 04 Januari 2016 - 20:09

Marian En Peter:

Hoi allemaal en in het bijzonder Iris. Proficiat met je verjaardag, leuk om dat in NZ te vieren zo knus samen in de camper. Laat de chardonnay maar rijkelijk vloeien, daar moet op gedronken worden.
    Leuk om jullie verhaal steeds te lezen. Jullie maken een fantastrische NZ trip dat is wel duidelijk. Geniet er met volle teugen van met zn viertjes en na regen komt zonneschijn, dat die zon de komende tijd nog ff blijft schijnen daar.
    lieve groetjes Marian en Peter

• 05 Januari 2016 - 16:13

Je Zoon:

Ola levensgenieters, jullie zullen nu nog wel heerlijk op 1 oor liggen althans voor de gene die het bed hebben kunnen bereiken vanacht, voor de andere hoop ik dat ze ook het spreekwoordelijke oor hebben kunnen vinden!! Ik hoop dat jullie weer een prachtige dag tegemoet gaan, 1 van de vele die nog mogen komen!! Vergeet niet tussen al het feestgedruis door goed te beseffen waar jullie in godsnaam rond dribbel, dat jullie dit dubbel en dwars verdiend hebben en dit helemaal aan jezelf te danken hebt!! Ik hoop dat jullie de tijd van je leven hebben en compleet met alle hoofdgroepen in elkaar weer heelhuids huiswaarts zult keren. Dikke kus en de groetjes vanuit een waterkoud en druilerig Nederland

• 06 Januari 2016 - 00:40

Je Zoon:

Op je buurvrouw vallen kan vele voordelen hebben hoor ;-)