Waitomo Caves - Reisverslag uit Punaruku Island, Nieuw Zeeland van Paul Gulikers - WaarBenJij.nu Waitomo Caves - Reisverslag uit Punaruku Island, Nieuw Zeeland van Paul Gulikers - WaarBenJij.nu

Waitomo Caves

Blijf op de hoogte en volg Paul

02 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Punaruku Island

Waar ik bij het vorige verslag Waiomo schreef moet je Waitomo lezen, net zo makkelijk. Wetsuit (in tuinbroek uitvoering), wetsuitjas, wetsuitsokken, speciale schoenen, helm met verlichting, grote zwarte tube ( binnenband van n flinke bestelwagen) , water van 9 graden, om te beginnen daarna alleen maar kouder, n begeleider met fototoestel. Zie hier de ingredienten voor n zaterdagmorgen, zeven ja 7 uur 's morgens. Wat n lol, alleen de aanblik van ons vier is al lachen, gieren brullen. Donkere grotten, stromend water, met de tube om je kont achteruit n aantal meter naar beneden springen in het ijskoude stromende water, honderden glowworms tegen het plafond dus lampen op de helm uit en dobberend op het stromend water genieten van het spectaculaire uitzicht terwijl het ijskoude water langzaam bij je nek in je wetsuit stroomt langs je rug naar je billen, nou ik zeg je dut niet langzaam in maar blijft volop bij de les !!!! Na n hachelijke drie uur je wetsuit afpellen en onder een warme douche das pas n sensatie . De soep en de bagles smaken dan ook voortreffelijk nadien wachtend op de foto's. Vervolgens rijdend door het mooie N.Z.se landschap op naar de volgende bezienswaardigheid. Blue Lake bij Rotorua, wel op tijd stoppen bij n Countdown ( N.Z. se Jumbo) voor het eten van vanavond en uiteraard het aanvullen van de wijnkelder, die gaat er harder doorheen als verwacht. Lekkerrrrrrrr. Het is eigenlijk niet te bevatten maar alle campings zitten zo goed als vol, en met dit weer, nog steeds heel de dag regen !!!!! Ondertussen moet ik weer naar de glasbak, inderdaad weer twee flessen soldaat gemaakt. Willem.... wie is er vandaag aan de beurt om n lange wandeling te gaan maken, want ja de " spanning" kan aardig oplopen in zo'n camper met z'n vieren !!!

• 02 Januari 2016 - 07:10

Marijke:

Ha reizigers,

Nou ben ik toch zooooo benieuwd naar die foto's!!!
    Enne... gelukkig kun je daar mooi wandelen.... ;)

Groetjes en geniet ze verder. Jammer van het weer, maar ja, wij zijn er ook niet bij...
    Marijke & Peter

• 02 Januari 2016 - 08:43

Ellen:

ik zou wel een vlieg willen zijn daar in die camper..... Nee geen strontvlieg.....
    Klinkt allemaal indrukwekkend! Wel koud. Maar jullie met vieren stralen genoeg warmte naar elkaar uit dus dat komt goed. Veul wandelen, schrijven, drinken, beleven en genieten!
    Hier regent het ook. Dus dat is voor jullie herkenbaar en hoef je geen heimwee te krijgen.
    Ik kijk weer uit naar het volgende verhaaltje! Liefs uit Loon.

• 02 Januari 2016 - 10:17

Jos En Jose:

Wat een avontuur zeg, en zo goed verteld, je had schrijver moeten worden.
    Wij lezen wel dat jullie het naar je zin hebben en inderdaad we wachten wel op wat foto,s.
    Hoe zie de camper eruit, is het een beetje leefbaar met zijn 4 en, zo te lezen wordt het al " moeilijker" , maar ja aanpassen hè .
    Er zal zeker ook wel een regelmatige sanidump plaats vinden, want sommige hebben hier en daar nogal wat druk.
    Nou geniet ervan en tot het volgend reisverslag.

Jos en Jose

• 03 Januari 2016 - 13:41

Beb Aaalbers:

Als ik dat iedere dag zo eens doorlees beleven jullie wel zo het een en ander. Tegen de tijd dat je weer naar Nederland komt, zullen jullie hier wel even bij moeten komen. Hebben jullie nu pech met het weer of is dat altijd daar rond deze tijd? Ik had al eerder gereageerd, maar weet niet of dat is aangekomen. Ben benieuwd of het me nu lukt. Nog vele prettige dagen en geniet ervan. Groetjes mam

• 05 Januari 2016 - 16:04

Je Zoon :

Jammer dat je de flessen soldaat maakt ipv korporaal, had je er misschien nog iets gehad :-P, geniet ervan luitjes xx