Toon en Tavanna - Reisverslag uit Camerons, Nieuw Zeeland van Paul Gulikers - WaarBenJij.nu Toon en Tavanna - Reisverslag uit Camerons, Nieuw Zeeland van Paul Gulikers - WaarBenJij.nu

Toon en Tavanna

Blijf op de hoogte en volg Paul

11 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Camerons

De flessen bier vlogen er doorheen gisterenavond, Steinlager, heerlijk biertje maar je moet hier ook gruwelijk van pi.....!!!!
Na een hartelijke ontvangst bij Toon en Tavanna zaten we onder het genot van bier en wijn in een mum van tijd allerlei herinneringen op te halen.
Waarom, hoezo ???
Nou Toon heeft vroeger bij de politie in Eindhoven gewerkt, kent nog een collega die wij ook weer kennen, heeft heel vroeger in de Effenaar gewerkt, zijn familie woont nog her en der in Eindhoven, heeft tijdelijk in de Amalia van Anhaltstraat gewoond en daar woonde ook de oma van Anita, de A van Wapi. Hoe kan het zo allemaal lopen.
Toon emigreert met vrouw en kinderen naar N.Z. , hier houdt het huwelijk op na een aantal jaar en begint een pizza bakkerij, de kinderen blijven bij hem, hij vindt hier een nieuwe liefde, Tavanna, krijgt nog 2 kinderen , verkoopt zijn zaak na 33 jaar en zit hier leuk te wonen. Wat heet leuk. Een uit de kluiten gewassen houten huis, de huizen hier zijn van " hout" omdat er hier veel aardbevingen en bevinkjes zijn en hout flexibeler is als steen, een gigantische tuin, en als ik zeg gigantisch dan bedoel ik ook gigantisch. Je loopt vanuit zijn tuin zo het strand op, geweldig.
Na het eten zijn we met ons allen het strand op gelopen om naar de zonsondergang te kijken, biertje in de hand, de oranje zon aan de horizon in zee zien zakken, zonder te sissen of stoomvorming, knap he.
Zijn huis heeft op de eerste verdieping helemaal een balkon rondom, en aangezien de temperatuur nog acceptabel was hebben op het overdekte balkon, met in de verte de zee, gewoon gezellig staan te zeveren. Want als de wijn,bier, is in de man, is de wijsheid in de kan.
Laat op de avond nog in de poolkamer gedart tot in de kleine uurtjes.
s'Morgens lekker ons eigen ontbijtje kunnen maken, want hun hele huis met inhoud stond gewoon ter onze beschikking. Grandioos gastvrij.
Tavanna moest werken tot 12.00 en nam ons vieren daarna mee voor een bushwalk van een uur naar de watervallen net buiten Greymouth.
Vervolgens lekker aan de espresso, double met double shot, in Greymouth, je staat compleet stijf na zo'n bakkie.
En verdomme zien die vrouwen weer een Pandora winkel, shit. Maar ja, doe maar, het zal zich wel een keer uitbetalen, denken we, Willem en ik.
Hoe naïef.
Bij terugkomst had Toon de twee
quads al klaargezet en mochten Willem en ik ons lekker uitleven op het uitgestrekte, compleet verlaten, strand,als twee pubers op een brommer. Met snelheden van ong. 70 km. per uur jasten we over zand en kiezelstrand. WAUW. Om een harde van te krijgen, maar ja das niet meer zo makkelijk tegenwoordig, althans niet op een quad.
Vervolgens de plannen voor de komende week doorgenomen, ja, nog maar een week.
Uiteindelijk consensus bereikt, what ever that means, we waren het gewoon snel eens, veel gemakkelijker.
Zittend in de tuin, heerlijke temperatuur, op de achtergrond de constant rollende golven, flesje bier in de hand, de dames prepairing the meal, zo zou ik wel oud kunnen worden ware het niet dat ik dan toch heel veel van jullie zou gaan missen en dat weegt nergens tegen op dus oud worden doen we dan maar gewoon thuis, in holland.

• 11 Januari 2016 - 07:55

Ben En Thea:

Tsja. Dit was weer een enorme motivatie om te gaan werken.
    P van WAPI er is aan jou een ongekend schrijverstalent ontdekt.
    Hier moet je iets mee gaan doen ook na deze vakantie.
    En voor wat betereft jullie laatste week. Gooi er nog maar een schepje bovenop!
    Wij zullen wel blijven lezen met veel plezier.
    Groetjes en neem nog maar n pilsje het is je gegund.

• 11 Januari 2016 - 11:32

Beb Aalbers:

Jongens, jullie maken heel wat mee. Overweldigend. Paul, ik wist niet dat je zo goed kon schrijven. Jullie zullen het wel jammer vinden dat het eind in zicht komt. Wat zullen jullie nog na genieten als je weer thuis bent. En veel foto's gemaakt? Ik hoop dat dit over komt. Groetjes en liefs mam

• 11 Januari 2016 - 11:50

Mariska:

Ik geniet van de verhalen en reis stiekem in stilte en dorst een beetje mee met jullie ! Geweldig om te lezen !
    big hug !

• 11 Januari 2016 - 18:58

Lambert Verhoeven:

Jongelui,

mijn gevoel zegt: nu toch maar zo snel mogelijk naar huis komen! Paul heeft ons aanvankelijk op de mouw gespeld dat het hier een cultuurreis betrof, genieten van al het natuurschoon en vooral bijkomen van een week Marbella. Maar wat proef ik nu? Allesbehalve cultuursnuiven, maar wel andere preparaten. Biologische heroïne zeker! De artikelen ademen steeds meer een sfeer van coffeeshopping, ruige sex en excessieve losbandigheid. En dan later naar ABBA Tribute. Laat me niet lachen.
    Ik heb het idee dat jullie sterk aan het verwilderen zijn en dat het steeds moeilijker wordt om straks in de westerse beschaving een plekje voor jullie te zoeken. Ik heb het COA al verwittigd, en als alles meezit, liggen er straks vier inburgeringscursussen voor jullie klaar. De vliegtickets zijn nu ook omgeboekt, Auckland-Ter Apel. Geert heeft al kamervragen over jullie gesteld, over de vier allochtone All Blacks.
    Zijn er overigens bij jullie mogelijkheden voor een eventuele Elfstedentocht? Het wil hier maar niet lukken. Ik drink elke dag een fles Berenburg leeg, maar het komt niet echt onder nul.
    En leuk die reacties van ons Beb en Mariska. schatten van vrouwen maar toch ook last van een lichte naïviteit. Zij moeten ook mee naar ABBA. Of naar de CL-finale met PSV. Maar dan moeten ze wel 200 worden.
    Hartelijke groet uit Nijnsel-Centrum.

• 11 Januari 2016 - 21:19

Steve:

Hoi genieters.
    Inmiddels al jullie reisverslagen ook gelezen. Prachtig! Krijg ook zin om daar ooit eens heen te gaan. Wie weet? Ik ken Toon inderdaad nog uit de tijd dat hij bij dezelfde baas werkte. Doe hem mijn hartelijke groeten. Tot heel gauw. Pas op jullie zelf en HAVE FUN!!!!

• 14 Januari 2016 - 22:27

Je Zoon :

Heeft het darten vroeger toch nog zin gehad