Abel Tasman Park - Reisverslag uit Riwaka, Nieuw Zeeland van Paul Gulikers - WaarBenJij.nu Abel Tasman Park - Reisverslag uit Riwaka, Nieuw Zeeland van Paul Gulikers - WaarBenJij.nu

Abel Tasman Park

Blijf op de hoogte en volg Paul

09 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Riwaka

Gisterenavond heerlijk Indiaas gegeten in het dorp, lekker Coronaatje erbij, voortreffelijk. Laat Iris. de i van Wapi, nou een heel glas bier over Anita, de a van Wapi, heen gooien, .... en dan glashard zeggen dat dat per ongeluk ging, ja duhhhh. Wat kan het leven toch mooi, ...,en nat zijn.
Rare gewaarwording, wakker worden van een licht deinende camper, ik kijk direct naar links naar mijn engeltje, ze ligt stil en snurkt, maar toch mijn engeltje. Het zal toch niet ??, ik kijk vanuit de zolder naar beneden en zie wat beweging bij W en I van Wapi, ...........zij doen ook aan ochtend gymnastiek !!!! Het is net Olga Commandeur die het voorbeeld geeft. Dus wij, A en P van Wapi, zijn niet de enige !!!!! Als je dat niet doet wordt je ontzettend stijf namelijk.
Ik schreef gisteren dat we een fles Chardonnay soldaat zouden maken maar dat was een fles Sauvignon Blanc, nou die spuug je ook niet uit hoor !!!!
Vandaag, vanuit de camping, naar Marahau gereden en vandaar uit met een watertaxi, is gewoon een snelle motorboot, naar Bark Bay gevaren, ong. een uurtje. Onderweg nog even gestopt en gedobberd bij Adele Island waar je diverse zeerobben kon waarnemen, liggend en luierend in de zon. Prachtig.
Bij Bark Bay aan land en vervolgens een aantal uren door het Abel Tasman Park gewandeld, nou ja gewandeld, het was klimmen en dalen maar het was geweldig. Veel mooie natuur, ontzettend mooie doorkijkjes naar de strandjes en de zee, lopen over een grote hangbrug, over de Falls River, waar je maar met 5 personen tegelijk op mag, kleine watervalletjes met brugjes. Schitterend park !!! Daarna heerlijk genieten van zand, zee en zon op zo'n bountystrand, geweldig.
Laat in de middag weer terug met de watertaxi om naar n half uurtje rijden weer op de camping aan te komen.
Flesje Sauvignon Blanc was dan ook zo open, ff lekker sneukelen en om half negen naar de gereserveerde hot pool !!!! Lekkerrrrrrrr , daar istie weer.
Mijn adamskostuum kan voor de meeste toch geen verrassing zijn lijkt mij zo. Zeker voor Franka niet die heeft er in Marbella heerlijk mee geknuffeld, ze kon nergens vanaf blijven, .....volgens mijn herinnering. Wel mijn uitvoering van de Sound of Music was nieuw, dat dan weer wel.
En Henk B. wij gooien geen hengeltje uit ........ maar vissen wel naar complimentjes.

• 09 Januari 2016 - 10:55

PELS:

Pap, het is bijna niet meer geschikt om aan de kinderen voor te lezen, whahaha!

• 09 Januari 2016 - 13:26

Peter:

Nou Paul, gelukkig heb ik de foto's nog, (die ik trouwens zelf gemaakt heb in Marbella) van jou en Franka. En inderdaad, het blijft maar een knuffeltje.